vad gjorde jag i rättvik?

kom hem från rättvik för någon halvtimme sen.
några av er kanske undrar vad jag gjorde där , för jag visste själv inte vad jag skulle göra där.
jag åkte som sagt dit med jonna , hennes föräldrar och hennes lillebror. i rättvik så hade isac (jonnas lillebror) en kompis , och hans familj hade sommarhus där.
dom hade fyra barn (bara killar) som var 8 , 5 , 3 och typ 1 år. jag måste säga att det är verkligen väääääääärldens sötaste ungar!
de bodde i ett rött hus lång upp i rättvik (lång upp på höjden alltså) , dom hade en pool och en liten stuga där vi bodde.
det var hur mysigt som helst!

tisdagen: vi åkte hemifrån jonna vid elva , kom upp till rättvik vid ungefär tre-fyra. jag och jonna försökte lära känna alla söta barn lite.. vi badade i deras pool , spelade fotboll , kollade på film och lite sånt mys.
vi gjorde inte så mycket mer utan gick och la oss ungefär vid tolv.
onsdagen: efter lunch nån gång så åkte vi till slalombacken i rättvik där vi skulle åkte Rodel.
det var ungefär som en vattenrutchbana i plåt fast utan vatten , och så åkte man i en rodel. x) jag och jonna åkte två gånger tillsammans och en gång ensamma. vi ramlade ur en gång också för att det gick så snabbt.
det som ändå var roligast med hela grejen var att det jobbade en SUPERSÖT kille där som var i ungefär våran ålder.
jag gav honom min msn också (aa) fast han bodde där uppe i dalarna och det var ju lite synd.
sen så fick jag och jonna även några nya kompisar .. nämligen typ 50% av kina , hahaha.
nej men det var väl typ tio kineser som stog i kön som börja prata med oss , på engelska dessutom.
vi tävlade i 'rodelåkning' med en kines , och vi vann sen så kom han fram till jonnas föräldrar och ba: They are crazy! (och en massa mer.)
vi åkte tillbaka till huset , badade , spelade fotboll , lekte lite med alla barn och lite så, haha.
torsdagen: efter lunch så åkte vi och kollade på typ keramik , fikade lite och efter de så åkte vi till nått som hette typ Tällberg tror jag , det var lite småstugor med försäljning och skit.
efter det så åkte vi hemmåt. satt i bilen 4-5 timmar och nu är jag äntligen hemma. (a)

det vart ett rätt så lång inlägg , hoppas ni orkade läsa det ivarjefall. :)




bilden är från google så det är alltså ingen jag känner där. men det var den rodelbanan vi åkte.


Kommentarer
Postat av: jonna

supersöt? du han va HET !

jag är lite kär (a)

jag älskar dig fanny , mer än din beundrare ;)

fannysbeundrare.blogg.se , GULLIGT ;)

2008-08-09 @ 22:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0